Privatlivspolitik

En opdateret version af vores privatlivspolitik træder i kraft den 03. marts 2021.

Når du bruger MENUKITT eller TAKEOUT-tjenester, har du tillid til os med dine personlige oplysninger. Denne privatlivspolitik er beregnet til at hjælpe dig med at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler den, hvad vi gør med den og dine muligheder. Dette er vigtigt, og vi håber du vil tage dig tid til at læse det omhyggeligt.

TAKEOUT bruger de oplysninger, vi indsamler fra alle vores hjemmesider og apps til at levere, opretholde beskyttelse af vores tjenester samt forbedre eller udvikle nye tjenester samt beskytte vores brugere.

1. Data vi indsamler og hvordan vi bruger denne

Information om enheder

Vi indsamler enhedsspecifikke oplysninger som din hardwaremodel, operativsystemversion, browser eller unikke enhedsidentifikatorer. Vi gør dette for at hjælpe dig med eventuelle tekniske support spørgsmål, da nogle problemer kan relatere sig til specifikke enheder. Vi indsamler også disse oplysninger til analytiske formål for at optimere alle vores platforme samt kende vores kundebase.

Information om lokation

Når du bruger TAKEOUT-tjenester, kan vi indsamle og behandle oplysninger om din faktiske placering i både adresse format og koordinater. Vi bruger forskellige teknologier til at bestemme placering, herunder Google-tjenester, IP-adresse, GPS og andre sensorer.

Du kan finde dine gemte adresser eller tidligere brugte adresser i din profil, hvor det altid er muligt for dig at redigere, gennemgå eller slette disse. Vi gemmer også placeringsoplysninger for hver leveringsordre, så vi først og fremmest kan levere din ordre til den rigtige adresse og for det andet analysere adfærdsmønstre fra vores kunder for at give bedre og hurtigere tjenester i fremtiden.

Personlig data

Dette er oplysninger du giver os, som personligt identificerer dig, f.eks. Dit navn, din e-mail-adresse eller faktureringsoplysninger eller andre data, som på en eller anden måde kan forbindes med sådanne oplysninger af TAKEOUT. Typisk finder du disse oplysninger under dine kontooplysninger.

Når du opretter en konto hos os, beder vi om personlige oplysninger, så vi kan identificere dig, når du logger ind og du kan placere ordrer i henhold til vilkårene og så vi kan levere din ordre på en tilfredsstillende måde. Du kan altid opdatere disse oplysninger under din profil eller kontakte TAKEOUT, hvis du enten har brug for hjælp til dette eller ønsker at have din konto slettet.

Informationer fra tredjepart

TAKEOUT indsamler oplysninger fra tredjeparter som kundeadfærdsmønstre, enhedsoplysninger, placeringsoplysninger og andre. Vi gør dette for at forbedre kundeoplevelsen og hjælpe vores kunder med support.

Users have the option to log in with Facebook Authentication where the platform complies with Facebook policies found on https://developers.facebook.com/policy 

Users have the option to log in with Facebook Authentication where the platform complies with Facebook policies found on https://developers.google.com/+/web/policies

Transaktionsoplysninger

Vi indsamler oplysninger om dine ordrer (f.eks. Den mad, du tilføjer til din kurv), herunder betalingsoplysninger (f.eks. Dit kreditkortnummer) ved hjælp af vores betalingsudbyderes sikre tjenester. Betalingsaktiviteterne er outsourcet til vores betalingsprocessorer, hvilket betyder, at vi ikke gemmer dine kreditkortoplysninger i vores systemer. Vi indsamler også leveringsoplysninger som koordinater, adresseoplysninger, navn på leveringsadressen og kontakt telefonnummer for at gennemføre hver ordre.

Dine transaktionsoplysninger giver os mulighed for at behandle din ordre og sende dig en præcis og nøjagtig regning. Det hjælper også TAKEOUT og vores restauranter til at kontakte dig, hvis det er nødvendigt.

Feedback

Som kunde har du mulighed for at give feedback til hver ordre du placerer og den generelle brug af hjemmesiden. Disse oplysninger er indsamlet på forskellige måder og afhængig af typen på oplysningerne kan disse  deles på TAKEOUT-systemet, så andre kan se.

Cookies

En cookie er en lille fil, der indeholder en række tegn, der sendes til din computer når du besøger et websted. Når du besøger hjemmesiden igen tillader cookien at webstedet genkender din browser. Cookies kan gemme brugerpræferencer og andre oplysninger. Du kan nulstille din browser for at nægte alle cookies eller angive, hvornår en cookie bliver sendt. Imidlertid kan nogle webstedsfunktioner eller -tjenester muligvis ikke fungere korrekt uden cookies.

Du kan finde detaljerede oplysninger om de cookies vi indsamler på https://takeout.dk/cookies 

Vi bruger oplysninger indsamlet fra cookies og andre teknologier til at forbedre din brugeroplevelse og kvaliteten af vores tjenester. For eksempel kan vi ved at gemme dine sprogindstillinger vise vores tjenester på det sprog du foretrækker næste gang du besøger siden. 

2. Hvem vi deler personoplysninger med

Databehandlingen udføres ved hjælp af computere og / eller IT-aktiverede værktøjer efter organisatoriske procedurer og tilstande relateret til de angivne formål. Ud over TAKEOUT kan dataene i nogle tilfælde være tilgængelige for bestemte typer ansvarlige personer, der er involveret i driften af ​​webstedet (administration, salg, markedsføring, juridisk, systemadministration) eller eksterne parter (som tredjeparts tekniske tjenesteudbydere, postbureauer, hostingfirmaer, it-virksomheder, kommunikationsagenturer) udpeget, om nødvendigt, som dataprocessorer af TAKEOUT. Den opdaterede liste over disse parter kan til enhver tid anmodes fra TAKEOUT.

For at give vores tjenester til dig kan vi dele dine data med følgende parter:

A) De restauranter du bestiller hos, så de kan behandle ordren og levere ordren til dig.

B) Selskaber inden for Takeout Group A/S, hvilket betyder vores datterselskaber og tilknyttede virksomheder, vores ultimative holdingselskab og dets datterselskaber og tilknyttede virksomheder. Disse virksomheder handler på vores vegne og behandler dine personlige oplysninger til de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik.

C) Tredjeparter der hjælper med forskellige aktiviteter til enten at fremme eller støtte vores tjenester. Dette kan omfatte kundesupportagenter, websteds- og applikationssupport og hosting-udbydere, marketing-udbydere, CRM-partnere, som administrerer vores marketing-e-mails og push-meddelelser, virksomheder som CPSMS og CM.com, der sender dig sms'er når din ordre er på vej, leveringsvirksomheder der leverer din ordre til dig, (markeds) analysefirmaer og betalingstjenesteudbydere, der håndterer betalingskorttransaktioner. Enhver af ovennævnte tredjeparter kan være inden for eller uden for dit bopælsland.

D) Hvis TAKEOUT deltager i et joint venture, sælger til, fusionerer med en anden forretningsenhed eller køber et andet firma, kan dine oplysninger blive videregivet eller overført til denne, ejere, nye forretningspartnere eller deres agenter og/eller rådgivere. Under sådanne omstændigheder vil TAKEOUT altid informere de relevante enheder om, at de kun må bruge dine personlige oplysninger til de formål, der er forklaret i denne privatlivspolitik.

3. Adgang til og opdatering af dine personlige data

Du kan til enhver tid tilgå din konto for at gennemgå og opdatere dine personlige oplysninger. Du kan også kontakte TAKEOUT og bede os om at slette dine personlige oplysninger, begrænse databehandling eller anmode om at dine data overføres til en tredjepart. Du har også ret til at afmelde dig fra nyhedsbrevet eller ethvert andet markedsføringsinitiativ vi sender til dig, ved at bruge afmeldingsfunktionaliteten i disse, placeret i den marketingmeddelelse du modtager fra os, eller simpelthen ændre din profil i overensstemmelse hermed.

4. Sikkerhed

Vi arbejder hårdt for at beskytte TAKEOUT og vores brugere mod uautoriseret adgang til eller uautoriseret ændring, afsløring eller ødelæggelse af data vi har. I særdeleshed:

  • Vi krypterer mange af vores tjenester ved hjælp af SSL (Secure Socket Layer) og TLS (Transport Layer Security)
  • Vi gennemgår vores dataindsamling, lagrings- og behandlingspraksis, herunder fysiske sikkerhedsforanstaltninger, for at beskytte uautoriseret adgang til systemer.
  • Vi begrænser adgangen til personlige oplysninger til TAKEOUT medarbejdere, leverandører og agenter, der har brug for indsigt til oplysningerne for at udføre opgaver heromkring for os, og disse er underlagt kontraktlige fortrolighedsforpligtelser og kan disciplineres eller opsiges, hvis de ikke overholder vores forpligtelser.
  • Rollebaseret adgang er implementeret til systemopbevaring / -behandling (f.eks. Adgangsrettigheder tildelt på et '' need to know '' grundlag)

5. Retsgrundlag for behandling af personoplysninger

TAKEOUT sikrer altid, at vi har et retsgrundlag for at indsamle og bruge dine personlige data. Retsgrundlaget vil ændre sig afhængigt af typen af oplysninger og den sammenhæng, hvori vi indsamler dem.

Vores hovedårsag til at indsamle og bruge dine personlige oplysninger er at opfylde vores aftale og kontrakt med dig (for at sikre, at du modtager din ordre, når og hvor du vil have det), men vi kan også behandle dem, hvor det er i TAKEOUT's legitime forretningsinteresser.

Brugerens Personlige Data kan bruges til juridiske formål af TAKEOUT, i retten eller i de faser, der fører til mulige retslige handlinger som følge af ukorrekt brug af TAKEOUT-systemer.
Brugeren erklærer at være opmærksom på, at TAKEOUT kan være forpligtet til at afsløre personlige data efter anmodning fra offentlige myndigheder.

6. Dataopbevaring

Dataene opbevares i det tidsrum, der er nødvendigt for at yde den service, der anmodes om af dig, eller angivet med de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik og du kan altid anmode om, at TAKEOUT suspenderer eller fjerner din data.

Følgende procedurer udføres af TAKEOUT for at sikre sikkerheden af vores databaser:

  • Netværksbeskyttelse: Firewall & Application Firewall
  • Serverbeskyttelse: Application Firewall
  • Databeskyttelse: Kryptering af data i transit (TLS, SFTP osv.)
  • Databasesikkerhed: Database-forekomst forbundet til loopback-netværk for at beskytte databaseserveren til hosting-data fra ondsindet aktivitet. Yderligere databaser er patchet på en ad hoc måde, hvorpå database software opdatering er bundet til applikations frigivelse / test cyklusser.
  • Backup procedurer følges, dokumenteres og tilbageholdelsesperioder er defineret.

7. Internationale dataoverførsler

TAKEOUT behandler personlige oplysninger på vores servere i forskellige lande rundt om i verden. Vi kan behandle dine personlige oplysninger på en server placeret uden for det land, hvor du bor.

8. Hvornår denne privatlivspolitik gælder

Vores privatlivspolitik gælder for alle de tjenester, der tilbydes af TAKEOUT og dets datterselskaber, mobil apps og tjenester der tilbydes på andre websteder, der er hostet af TAKEOUT som https://takeout.dk/, https://menukitt.dk/, https: //menukitt.com/, https://bestilonline.dk, https://bakerlane.dk/, http://fitmeal.dk/ eller underdomæner der direkte eller indirekte kontrollerer, kontrolleres af eller er under fælles kontrol med TAKEOUT ApS, TAKEOUT ApS, TAKEOUT.DK ApS, TAKEOUT GROUP A / S, DRIVERKITT A/S, E-TAKEAWAY HOLDING A/S, MENUKITT A/S, TAKEOUT HOLDING A/S eller TAKEOUTGROUP.COM A/S, men udelukker tjenester, der har separate privatlivspolitikker, der ikke indeholder denne privatlivspolitik.

TAKEOUT forbeholder sig ret til at ændre denne privatlivspolitik til enhver tid ved at give brugerne besked på denne side. Det anbefales kraftigt at tjekke denne side ofte, med henvisning til datoen for den sidste ændring, der er anført nederst. Hvis en bruger protesterer mod nogen af ​​ændringerne i politikken, skal brugeren ophøre med at bruge TAKEOUT og kan anmode om, at TAKEOUT fjerner personoplysningerne. Medmindre andet er angivet, gælder den nuværende gældende privatlivspolitik for alle personlige data som TAKEOUT har om brugere.

Datakontrolleren er ansvarlig for denne privatlivspolitik, senest opdateret 24. maj, 2018


Vi bruger cookies for at give dig en bedre service. Fortsæt på siden hvis du er ok med dette, eller læs mere om vores cookies her.